Další zbytečně vyhaslý život.. a proč?


Dnes v noci, zhruba okolo půl třetí ráno, se stala na začátku naší obce nehoda, při níž zemřel člověk. Mladý člověk. Ve svých 22 letech přišel mladý muž o život.
Přejelo ho auto. Protože ležel na zemi. Opilý.
Nejspíš pil se svými kamarády v sousedním městě, vzdáleném od naší vesnice cca 7 km. Domů přijeli taxíkem, kamarád ho doprovodil až k domovním dveřím. Jenže doma se pohádal s blízkou osobou a  nejspíš si řekl, že si ještě zajde do města, trochu se pobavit.
Ono to není sranda ujít ani ve střízlivém stavu, natož pak po požití alkoholu. Zvláště pak, když se na začátku naší obce stávají nezřídka dopravní nehody... často s tragickými následky.
Já se netajím negativním vztahem k alkoholu a lidem, kteří ho pijí. Nechápu zalíbení mladých v chlastu. Nechápu, jak se můžou smát, že cestou domů z kalby skončili v příkopu. To je to opravdu tak vtipné?
A co kdyby se jim přihodila stejná věc? Asi by se už nesmáli. Nepřipadalo by jim vtipné, že kvůli chlastačce umřel jejich kamarád. Ale změnilo by to jejich vztah k alkoholu? Začali by být opatrnější?
Moji vrstevníci si o mně myslí, že jsem nudná a divná, když nepiji alkohol. Já budu ale radši nudná, než mrtvá. Neříkám, že se vám nic nestane, že nemůžete umřít, když nebudete pít. Stejně tak vás může srazit auto, když jdete po chodníku. Může vás pobodat nějaký šílenec. Může se vám stát jakákoliv jiná nehoda. A lidi budou říkat "Vidíš, nechlastala a stejně umřela. Já chlastám a žiju."
Osud je krutý a zlý, můžete být naprosto při smyslech a stejně přijít o život. Ale proč takhle nesmyslně riskovat?
Neříkám vám, abyste nepili. Pijte, když vás to baví. Ale s rozumem. S někým, kdo se o vás postará, když to přeženete.
 Vaše rodina a přátelé vás budou mít raději živé, než mrtvé.
A alkohol za smrt rozhodně nestojí.


Od toho, co jsem se to dozvěděla, mi v hlavě víří spousta myšlenek. Jak je život křehký, jak lehce o něj můžeme přijít. Toho kluka znám od vidění odjakživa. Nikdy jsme se spolu nebavili, ale vím, že to byl fajn pohodovej kluk. Lidi ho měli rádi. A už tu není.
Nás může potkat to samé, a proto je důležité si život užívat, protože nevíme, jak dlouho tu ještě budeme. Stejně tak důležité je užívat si opatrně, ať o svůj život hloupě a zbytečně nepřijdeme.
Není nic horšího než zbytečná smrt milovaného člověka...

1 komentář:

  1. Já proti alkoholu nic nemám, ale jak říkáš, člověk musí mít s kým dojít domů, když to přežene, musí mít někoho kdo mu pomůže a trochu se mírnit.

    OdpovědětVymazat